FEATUREDUX

Sketch: Prehliadka Kodane

Sketch dostáva masívnu úpravu používateľského rozhrania s kódovým názvom Copenhagen, ktorá reaguje na najnovší dizajnový jazyk macOS Tahoe a estetiku Liquid Glass.

GUY Team
3 min čítania
Sketch: Prehliadka Kodane

Sketch dostáva masívnu úpravu používateľského rozhrania, s kódovým názvom Copenhagen:

Naša najnovšia aktualizácia — Copenhagen — obsahuje veľký redizajn používateľského rozhrania Sketch. Redizajny ako tento sa nestávajú často. V skutočnosti náš posledný bol v roku 2020, keď Apple spustil macOS Big Sur.

Dáva veľký zmysel, aby aplikácia, ktorá je tak úzko integrovaná s Mac, navrhovala okolo používateľského rozhrania macOS. Big Sur bola veľká aktualizácia. Apple ju nazval najväčšou od čias Mac OS X. Taká veľká, že v procese premenovali Mac OS na macOS. Teraz máme macOS Tahoe a hoci nie je označovaná za "najväčšiu aktualizáciu od Big Sur", naozaj sa prikláňa k úplne novej estetike Liquid Glass, ktorú mnohí nazývajú najväčšou dizajnovou aktualizáciou ekosystému Apple od iOS 7.

Sketch pravdepodobne "nemusel" redesignovať svoje používateľské rozhranie, aby sa zladil s macOS Tahoe, ale veľká časť jeho príťažlivosti spočíva v tom, že pôsobí, akoby úplne patril k Mac. Je to rovnaké ako pri aplikáciách Panic.

Blogový príspevok, na ktorý som odkazoval, vrhá dosť svetla na prístup tímu Sketch k aktualizáciám. Prišiel som k blogovému príspevku čítať o pozornosti, ktorú venovali novým funkciám (odkaz na jednotlivú stránku a rámec pre výhru!) a sprísneniu existujúcich funkcií (zoznam vrstiev vyzerá pekne), ale to, kvôli čomu som skutočne ostal, bol ich prístup k Liquid Glass. Ukázalo sa, že sa rozhodli to rešpektovať, ale trochu sa odkloniť:

Na začiatku procesu sme vytvorili prototypy rôznych prístupov k bočnému panelu a Inspectoru, vrátane plávajúcich možností (nový predvolený v Tahoe) a sklenených materiálov. Nakoniec sme tu zvolili vlastné riešenie s fixnými bočnými panelmi, ktoré pôsobili menej rušivo v kontexte dizajnového nástroja založeného na plátne.

Strávte niekoľko sekúnd s ranným prototypom, ktorý sa viac nakláňal k Liquid Glass, a je úplne jasné, prečo bola vlastná cesta najlepšou voľbou:

Zobrazujúce dva priesvitné stĺpce na pravej a ľavej strane okna aplikácie obsahujúce mriežku farebných dlaždíc na celú šírku. Dlaždice presvitajú cez stĺpce a skresľujú používateľské rozhranie.
Zábery prevzaté z jedného z videí vložených do blogového príspevku

Výber dizajnového editora môže pôsobiť osobne, však? Viem, že veľa ľudí je v tábore Figma alebo nič. Illustrator je stále obľúbeným dieťaťom pre mnohých, po všetkých týchto... desaťročiach! Je tu veľa rozruchu okolo Affinity, teraz keď je úplne zadarmo. Ja som adoptoval Sketch už dávno. Ako dávno? Vykopal som tento zaprášený starý blogový príspevok, ktorý som napísal o Sketch 3 v roku 2014, takže aspoň 11 rokov.

Ale som skôr prechodný v priestore dizajnových editorov. Keďže som dodávateľ, musím byť otvorený akejkoľvek aplikácii, ktorú môžu moji klienti používať interne, bez ohľadu na môj osobný preferenciu. Osviežil by som si aktualizácie používateľského rozhrania Sketch, aj keby to nebola moja prvá voľba.

webdizajnsketchmacosuidizajn

Nenechajte si ujsť žiadny článok

Prihláste sa na odber newslettera a dostávajte najnovšie tipy a trendy priamo do emailu.